Short Segment :Old School vs New school

Salam`alaik, morning ! Dah makan? (haha, takde kaitan) Hari ni nak post entri pasal zaman dahhulu dan zaman sekarang. Suatu pagi ni, aku buka la tv. Tekan-tekan remote controller then terpacaklah mata aku dekat ssatu cerita ni. Nostalgia gila :) Ingat tak cerita kartun, NGAT DAN TABOH? Search kat Yahoo! pun dah takde. Sedih sedih. Zaman dah berubah. Ingat dulu waktu kecik-kecik suka tengok cerita Aliff Ba Ta, Kacang, Sesame Street (memang lama gila ni) banyak lagi la.

Zaman sekarang ni,, Upin Ipin, BoBoiBoy, nasib baik Doraemon still ada lagi. Dan Bola Kampung pun dah maju, siap dah ada movie lagi :))

Sekarang ni mana ada orang pakai henset 3310 dah. Paling pun henset Samsung, Jenama Apple la. Anak buah aku yang baru 6 bulan dah ada Ipad. Haha, aku ni still pakai Nokia C1 yang dah pernah kena rampas warden kat asrama dulu, yang kena campak entah berapa kali. Masih hidup dan banyak berjasa henset tu pada aku. Tapi nanti saya akan guna henset baru la, awak Encik Nokia. Takpe2, saya takkan lupa awak. **haha**

Waktu aku nak otw balik dari kelas memandu Metro, instructor aku nampak aku pegang mp3, then dia tanya,,,,,,

Instructor : Ni dengar pakai apa?
Aku : Sambung dengan earphone. (Sambil tunjuk wayar earphone dan telinga)
Instructor : Dengar lagu la.
Aku : A`ah
Instructor : Kira macam walkman la.
Aku : Nama ni mp3.
Haha, lawak gila :)  Media Player3 baru aku tahu mp3 tu. Nanti masa depan lagi, dah takde mp3 dah.... Dengar lagu pakai earphone je.

Bye! Assalamualaikum
MissFatenAmalinaRosly :))

No comments:

Post a Comment