Short Segment : Mengenal ISO


Assalamualaikum dan selamat petang. Ehem ehem. Aku nak mempromosikan LegoLand. Hahaha~
Dengan segala hormatnya, aku baru belajar cara mengendalikan DSLR Canon 1100D aku. Well, baru setahun jagung aku pakai DSLR ni. Sebenarnya, apa-apa pun aku taktau pasal DSLR. Aku just minat kamera gedabak ni semenjak jadi cameraman tak bertauliah kat sekolah KUPSIS dulu, guna AidaAmalina punya.

Usha2, jalan-jalan (blogwalking) blog Abang WanHazel, adalah tutorial pasal photography. Thank you very much abgWan.

What is ISO?
ISO tu adalah kepekaan pada cahaya. ISO ni kita kena adjust ikut pada kesesuaian pada cahaya.
Kalau gelap, ISO kena tinggi, Tapi dekat tempat yang cahaya matahari tu meninggi, guna ISO rendah.
(Well, ajar ringkas pada diri sendiri).
Nak tahu lebih lanjut lawatilah : ISO

MissFatenAmalinaRosly :))

No comments:

Post a Comment