Story : Harapan

Assalamualaikum.. Good morning..
Okay, I would like to share something that keep poping out in my mind. Hmm,, sekolah.
Mula2 tu bila dapat tawaran untuk ke SBP, yang second intake tu,, aku rasa eager sangat nak pergi. Even time tu negeri Kedah tu rasa taktau pun kat mana.
Then, lepas dah siap beli2 shopping2 barang, yang mana banyaknya colour biru, akurasa happy je. Tak terfikir langsung apa bakal jadi kat sana. Benda best sekali mungkin time orientasi kot. Dan bagaimana aku end up dalam dorm sampai Zaty (my own dormmate) kata aku ni sombong, but malam tu waktu sesi perkenalan memang syok. Kakak2 B-4 memang terbaik dan memang sukakan rumah LAMDA. Kak Afza, Kak PJah, Kak Erra, Kak Aishah Hijau, Kak Aisyah Putih, Kak Faizah, Kak Nanad, Kak Pia dan Nad

Tapi nak buat macam mana,orang kata langit tu tak sentiasa cerah, sebabnya hujan dah turun melanda tanah Kedah. Peperiksaan Akhir Tahun selaras SBP,, think that u really did the great thing,, then actually it was not. Perhaps time tu,, usaha tak lebih lagi. Only manage to get 5A dan addmath C je and no 62/182. Waktu awal tahun tu, ingatkan berjaya kekalkan duduk kelas Rajin, but I was totally wrong. Waja pun Waja la. Sebab waktu tu dah tekad,, aku takpernah duduk kelas selain no 1 selama ni,, dan mungkin aku akan berubah kot. Then,, dekat kelas Waja, aku boleh dikatakan mendapat perhatian cikgu. The great moment, sebab duduk depan sekali. Dengan di sebelah sana Ali (Legend Chivalry G.) Pandang2 tepi, dia tgh tidur. Tidur Tidur Tidur

Tapi, all of sudden, bila kekurangan cikgu,, ada rombakan kelas dan aku dapat balik ke kelas Rajin. Gugup tau time tu. Dalam hati,, "Kenapa kelas Rajin. Waktu aku dah happy duduk Waja." Hmm,, benda yang setengah great setengah tak. Aku rasa form five adalah tahun dimana aku happy sangat. Dan aku habiskan banyak masa untuk study memandangkan bilik Study dekat aras yang sama dengan dorm. But,, what end up next yang memang buat aku down,, Aku dapat no last dalam kelas Rajin. Dan exceed 100 dalam batch!! "Ya Allah, aku dah lakukan yang terbaik dan aku mohon yang terbaik dari KAU," Di saat bulan2 terakhir tu,, aku memang banyak habiskan masa kat surau, solat dhuha, hajat, rawatib, qiamulail. I want to be the best. Sebab aku rasa aku duduk Rajin tu menumpang.. Aku tak nak dropkan kelas Rajin. Aku taknak Rajin jatuh sebab aku. Aku nak 9A!!

Far`s heart whisper..: ))